sâmbătă, 7 februarie 2009

1984


metroul este partenerul meu de zi cu zi...de calatorie. am treaba,n-am treaba, daca trebuie sa ma misc, cartela de metrou (varianta eco-nom de 10 calatorii) este pasaportul meu catre civilizatie. in sensul, buricului locuit al bucurestiului, cum altfel?salajeanul e doar o splina laturalnica care, la cati ani lumina se afla de centru,poate fi suspectat de a fi bantuit de fantome / extraterestrii sau provinciali. asadeci, circul pe la noua, galbena si proaspata gura de metru 1 decembrie. nu de putine ori, si tocmai de aceea ma si postez sa postez, am imortalizat mental lumea la metrou. imi permit sa le spun gura casca, pentru ca asa sunt, de cand cu monitoarele LCD. unii ravnesc la ele si se uita pentru ca acasa nu au, altii se protzapesc pe miezul peronului, pentru ca isi continua monotonia tv de acasa. cert este ca, daca ai putin spirit de observatie sau doar curiozitatea de a face media "cu-metrishtilor" a caror ocupatie e sa-si lungeasca gatul la ce papara le da cristalul lichid in rama...obtii niste perechi de ochi holbati la borcan. imi aduce aminte de romanul lui george orwell si ma sperie concentrarea cu care peronistii se uita in televizoare. mai exista si cealalta jumatate, mai "aplecata spre lectura" care imi scarbeste pofta de mancare cu rasfoitul cancan-urilor,ciao-urilor, libertatii si mai stiu eu a carei hartii de uz sanitar improshcata cu litere de-o schioapa cu cadran roshu. dar,n-as sta atat sa fac teoria chibritului daca metroul nu ar merge dus-intors pe aceeasi linie. iar o ia anapoda spre centura.

Un comentariu:

Cezar Lancrajan spunea...

:) ca si gluma as dori sa iti zic ceva ce poate ca nu ai avut ocazia sa vezi ... in fiecare sambata pe la ora 18 sunt nevoie sa iau metroul de la eroilor catre pacii si de foarte mult ori atunci cand schimb la eroilor ma intalnesc cu renumit grup de chinezi care muncesc undeva pe un santier din Bucuresti si de care cu siguranta ai auzit ca sunt foarte mediatizati mai ales pe la ProTv...atunci cand am citit post-ul tau mi-am dat seama de o ironie si mai mare...chinezii astia de fiecare data cand ii vad jumatate din ei stau tot asa de holbati in miracolul cristalelor de zici ca nu ei le-ar produce si le-ar exporta pe tot pe glob :)) ... asadar si pentru cei care au acasa un lcd este un adevarat miraj :))